lørdag den 8. september 2012

Om tiltrækning, karma og lort, der bare sker...


Shit happens

The Law of Attraction. Du har måske hørt om den. Måske oplevet det. I korte træk noget med at gode og glade tanker, tiltrækker lykkelige begivenheder. En slags 'universets version af positiv psykologi'. 

Der findes også 'opposites attract' og det perspektiv er jeg ind i mellem mere tilhænger af. Personligt har jeg nemlig i mange år levet med viden om, at mit hoved bl.a. tiltrækker frisbees, snebolde og fugleklatter... 

Jeg har ligeledes fundet ud af, at hver gang jeg nærmer mig det danske sundhedsvæsen, så tiltrækker min krop åbenbart kolde, effektive, totalt-blottet-for-empati-og-forståelse-mennesker. Du ved nok - typen der er skabt på samlebånd, på en kold, øde fabrik i det gamle østtyskland. (Ikke et ORD om svigermødre her... men jeg VED at du tænker det!!). 
Skulle forleden lige ha' taget et par blodprøver og bevægede mig usikkert ind på OUH. Kabine 5. Og ganske rigtigt - der sad hun så med nålen, Draculas kusine - direkte importeret fra Transylvanien. 12 glas blod senere, brugte jeg alle mine kræfter på at gå lige ud fra rummet, gennmsyret af frygt for at blive trukket ned i kisten. (Vil fandme vædde på, at hun drak mindst et glas blod som 'shot' bagefter.) 
  
Hvad enten man er tilhænger af den ene tiltræknings-teori eller den anden - så synes der ligesom ikke at være noget win win. Begge retninger synes at være noget man 'fremprovokerer selv' uanset hvordan man gebærder sig eller hvad man oplever - og de tanker kan være svære at ryste af sig.

Mødte engang en alternativ behandler som mente, at når nu jeg havde (har) en søn med asperger-syndrom, så var det 'fordi Gud mente at jeg skulle lære noget af det'... Så ikke nok med at denne mand knuste mit i forvejen hårdt belastede hjerte, over at min dreng havde det svært - han fik mig fandme også til at føle, at det var min egen skyld!! Jeg fortryder stadig den dag idag, at jeg ikke stoppede hans store latterlige rosakvarts sten langt ind i kæften på ham. 

Så nu har jeg valgt at overgive mig til den enkle lære om at 'shit happens' og 'karma is only bitch if you are'... Resten kan man sandsynligvis ikke gøre en skid ved alligevel, man må bare lære at padle og styre. Frem med pagajen, skipper! (...det sagde hun også igår!) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar