onsdag den 5. september 2012

En sok i munden


How low can you go?

Er det kun mig - eller smager det der hypede skyr af sure sokker??

Og nu tænker du nok - HA!! Hun har sgu da ikke smagt sure sokker!! Jo, det har jeg faktisk. Som mor til to drenge og kommende papmor til yderligere 3 drenge, kan jeg tillade mig at sige - jeg har smagt de sure sokker jeg skulle - og lidt til… Og det er nøjagtig den samme fornemmelse jeg får når jeg får skyr i munden - bittert og småuldent, som en bomuldssok i en varm gummisko - bare på tungen.
Og så vil jeg faktisk skide på hvor poetisk navnet er! Det smager ikke en skid af "skyer". Skyer smager med garanti mere af candyfloss, skumbananer eller Jelly Beans i alle regnbuens farver... 

Og de islandske sure sokker, er ikke det eneste der er overvurderet. Har ikke turdet sige det før, for jeg er bange for at få tæv af en spelt-mor, men nu siger jeg det alligevel højt: "Pukka The". Hvad sker der for det?? En massepsykose, sat igang af dameblade og helse-freaks. De varme drikkes svar på Kejserens Nye Klæder!!!. 

Så jeg slår et slag for gammel-kendte, prisvenlige madvarer... Og følte mig kun en anelse ussel, da jeg forleden serverede havregrød som aftensmad for ældste-Magnus. Er sikker på at en repræsentant fra kommunen havde fjernet ham, hvis de var kommet uanmeldt. 
However - drengebarnet var ekstremos begejstret for det overdådige måltid (der var trods alt både smør og sukker!!) og det samme var hans mor og hendes pengepung. Så nu prøver jeg mig frem - how low can you go? Hotdogs på fredag. Der er aldrig nogen der har taget skade af en pølse. (...det sagde hun også igår) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar