mandag den 10. september 2012

Kærlighed & rødbedesaft...


Love is a verb - nu med rødbedesaft

Mine forældre kom lige forbi igår formiddags… Min mor er en anelse bekymret for mig i øjeblikket - måske fordi jeg indimellem ligner noget fra en zombiefilm - eller en svært anæmisk fotomodel, bare uden at være tynd, smuk eller hipster-agtigt klædt. Tror egentlig ikke det er helt ved siden af - føler mig jævnligt, som en fra 'The Night of The Living Dead'.

Nu kan man jo som voksen og selvstændigt individ blive en anelse… hvad skal vi kalde det… klaustrobi-ramt af den form for mødrene omsorg. På samme måde som mine store drenge, vrister hånden ud af min, når vi nærmer os andre mennesker - eller bare noget med en puls. Eller et træ.

How ever - igår blev jeg bare overvældet af omsorgen og mentalt henført til titlen fra en svært fantastisk sang med John Mayer… 'Love is a Verb'. 

For her er hvad mutti havde med til mig:















Se DET er kærlighed. Hjemmelavet rødbede juice og ginseng. OG målebæger - så er der ligesom ingen undskyldning for IKKE at få det kastet i svælget.

...Og jeg ved godt at du sidder og venter på en 'det sagde hun også igår' punchline - men det kan man altså ikke, når teksten handler om ens egen forældre. (Lidt i samme kategori, som den totale fornægtelse i, at de (ens forældre) har haft sex mere end det antal gange, der skulle til at lave en selv plus eventuelle søskende…)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar