lørdag den 18. august 2012

Sex, obligationslån, cykelstier og tatoveringer


Sex, obligationslån, cykelstier og tatoveringer

Kender du det? At tankerne indimellem står i kø oppe i hovedet… eller at man måske ligefrem har tankemylder… Det lyder top nice og kvantitativt, men når man har prøvet det, så ved man godt at situationen ikke er specielt ønskværdig.

Problemet er bare, at jeg indimellem havner i en tilstand, hvor tankemylder-tilstanden virker som meditation ved en skovsø i det fjerneste Sverige. Det der sker for mig er vel næsten tankemylder på epos. Min mentale tilstand går over i 'den tæt trafikerede ottesporede tanke-motorvej med trafik i begge retninger'. 
Som igår, da jeg på under to minutter nåede at tænke på mit næste måltid (jeg er på kur, så jeg madfantaserer en del), sex, fordelene ved Flexlån fremfor fastforrentede obligationslån, hvorFOR jeg taber mit hår, gardiner i mit nye hus samt hvordan min næste tatovering skal se ud og forøvrigt hvor den skal være. Parallellt kommer naturligvis noterne til ovenstående tanker  - de kører ude i nødsporet, som sådan en slags autohjælp. 

FÅÅÅÅRK!!! Er der noget at sige til at man bliver TRÆT???

Gør jeg virkelig det mod mig selv? Og kan det passe at man slet ikke kan styre den proces - eller skrue ned for trafikken? Eller er det måske sådan det må blive, når man alt alt for ofte øver sig på disciplinen multitasking - så man fx på EN gang ser tv, læser et magasin, spiller wordfeud, sms'er og spiser imens man lige forsøger at fordøje dagens mødeaktivitet. 

...Mindfullness - a full mind? Det tror jeg nok. My mind, er ihvertfald HELT fyldt op! 

Måske skulle man se om man kunne få hjernen til at være som en cykelsti i stedet. Jeg tror det vil føles godt - så sæt farten ned og nyd tempoet!!  (… det sagde hun også igår)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar