torsdag den 30. august 2012

A rebel without a cause...

Biblo badass...


Fik brev i går. Allerede før jeg åbnede kurverten havde jeg en grum mistanke om hvad det kunne være.
Brevet kan du se her:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jo jo. Den er god nok - jeg har modtaget trusselsbrev fra det offentlige. Trusler om låneforbud fra Odense
Centralbibliotek, fordi mit såkaldte 'lånegebyr' er oversteget den kæmpe sum af 300 kr.
 
Det mest syge er nok, at jeg på den ene side nyder det en lille smule. Det er godt for selvopfattelsen: En læsehest på kant med loven. A rebel without a cause. Oprør mod det offentlige Danmark. Mørkets fyrstinde…
Ærgelsen opstår, når jeg kigger på listen over de materialer, som har stillet mig i gæld: 
  • Madagascar Kartz (et spil til Wii - som ungerne ikke bruge 14 sekunder på)
  • Stenalderkost (en bog om kost, som viste sig at være utopisk at integrere i mit liv. De spiste åbenbart ikke chokoladekiks i stenalderen. WTF??)
  • Tempelriddernes Skat. (KÆMPE hit hos ungerne! - og måske i virkeligheden det hele værd…)
  • Hvis Din Kat Kunne Tale ( mangler kun yderlige 9 katte, 2 liter portvin og TV2 Charlie, for officielt at være skør KatteDame)

Det hele havde haft lidt mere 'kant' hvis der havde været tale om store tunge smukke kunstbøger, erotisk litteratur (det skulle jo være det nye sort), eksotiske kogebøger (eller endnu bedre EROTISKE kogebøger!!), ideologiske manifester eller fagbøger om pædagogik…
 
Det er ikke første gang at jeg modtager en skrivelse som ovenstående - og hvis jeg kender mig selv ret, så er det heller ikke sidste gang. Håber listen næste gang har lidt mere attitude. Må den være lang og awesome. (…det sagde hun også i går)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar