onsdag den 5. juni 2013

Cirkeline & cirkelspark

5. juni - Fars Dag… Og i ligestillingens navn er jeg jo nødt til at understrege, at dagen er mindst lige så vigtig som Mors Dag - selvfølgelig er den det. 
Uanset om man er i forhold med den anden forælder eller ej… og uanset om I har Jeres børn 2, 10 eller dage af gangen. Stort kram til Jer - I gør det godt! 

Og så alligevel... Hvorfor er det så, at jeg er ved at kaste op i munden på mig selv over de hårde mængder af glittede (selv)iscenesættelser, der rammer mig en dag som denne?
Er det fordi de er sure - de der rønnebær? Og jeg som ræven sidder og kigger op på de grene jeg ikke kan nå? 
Ligesom til Mors Dag, Jul, Påske og alle de andre hellige dage - er det jo en fremragende mulighed for mange, at vise verden at 'her går det godt'. Og at jeg selv i den forbindelse bliver mindet om, at jeg kun sidder med den amputerede udgave af en familie konstellation…? 
Det er jo helt åndssvagt - for jeg er jo faktisk rigtig rigtig GLAD for det jeg har - og har langt hen af vejen selv valgt det. 

Dualitet må være dagens tema (læs: følelese) - eller 'mini skizo' som måske er den mest dækkende beskrivelse.

Følelsen af at være helt tilfreds og helt i vater. Alt er godt. At man er lige præcis der, hvor det er meningen man skal være - (ja, ja, ja… ved det - økologisk hippie-pis) … og så samtidig være rasende rastløs og ha' lyst til at hive cyklen frem og bare trampe derudaf. I regn og blæst og ned af bakken - og skide højt og flot på om man vælter i svinget og skrammer både knæ, hage og albuer…

At man samtidig er 14 år - og snart 40… At man både vil være i fred fra verden - og samtidig brændende ønsker at der lige kommer nogen forbi og spørger hvordan det går? At man lader makeuppen ligge - og er sur over at man er grim. At man lytter intenst til sin egen indre stemme og bagefter tænker: 'shut the fuck up'…! 
Man kan ikke ikke være det lykkelige sted - hvis man ikke også kender 'The Dark Side'… So true. Men sjovt at man kan være begge steder samtidig.

Op i røøøfen med det. Går ud og vasker vinduer, nyder solen og tingenes tilstand - og går måske lige så forsigtigt rundt om den der cykel…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar