mandag den 20. maj 2013

Pletskud

At være mor eller far, kan være et regulært minefelt af følelser og tilstande. Spektret går lige fra næsten eksistentialistiske grublerier - til stunder med rendyrket glæde.

Det meste af tiden er livet med børn en vej, der er asfalteret med tvivl. Tvivl om man nu gør det godt nok? Om de kommer til at klare sig ude i verden, de der skrøbelige og stærke små mennesker. Modsætningen til tvivlen viser sig også heldigvis - episoder og øjeblikke af stolthed - hvor man tænker at man har ramt totalt plet, med det man har fyldt i deres hoveder.

Det oplagte er naturligvis, at det er skønt at høre når yngste Uffe flasher sine retoriske evner - eller når ældste Magnus kan regne hurtigere i hovedet, end jeg kan nå at taste på en oldschool Casio lommeregner fra 1998.

Men har alligevel lavet en top tre, over øjeblikke - hvor jeg var HELT klar over, at det går den rigtige vej, med de der børn, der har mig som mor...:

1) Når de griner af mine klamme dumme vittigheder
2) Når de kan bøvse på kommando - begge to
3) Når de begge responderer på mine klistrede kærlighedserklæringer

Keep up the good work - blev der sagt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar