torsdag den 4. oktober 2012

Spelt Tidende - på gaden igen igen...

Det er torsdag. Ugeblads-dag. Engang hoppede jeg lidt i stolen af glæde over at der kom 'Dulle-Nyt' på gaden. Men desværre sker det oftere og oftere, at jeg ikke bare bliver skuffet, men også får mindreværdskomplekser, lange nosser, dårlig samvittighed, skuffelse - og i det hele taget bliver fyldt med total undren over, om mine medsøstres hverdag virkelig er sådan???????????????? Er den? Hvar?? Er den, hvar????

Et af de omtalte blade har et slogan som lyder: "…til alle de kvinder du er" … Til det må jeg så svare: Nej, til alle de kvinder jeg åbenbart IKKE er…:

- For jeg går ikke i spagat over en opskrift på spinat-kanel-rødbede-snegle, med øl, hvid hvede og omega 7-9-13…

- Jeg har ikke krop til 80 procent af det tøj der er på de såkaldte modesider. De resterende 20 procent har jeg ikke råd til. Og de der guldshorts… de går ligesom ikke an på kontoret i provinsen.

- Mit hjem er ikke hvidt-i-hvidt - eller douce i farverne. Der bor børn... ergo er snavs og beskidt drengetøj en del af indretningen. Ligesom skoletasker, grim elektronik, reklamer-aviser, to-do bunker og andet bras.  

Jeg kan simpelthen ikke NÅ at træne - heller ikke de der 7 ekstremos effektive øvelser, som kun tager 40 minutter. I så fald bliver det på bekostning af noget tilnærmelsesvis anstændig aftensmad, der i mangel af tid ville blive uanstændig og usund og derfor ville udhule motions-konceptet… Been there. Done that. Gør det ikke igen.

Og jeg kommer aldrig… ALDRIG til at tage på yoga-ferie!!! Hvis jeg skal på ferie, så vil jeg ha' kæreste-Jacob med. Eller ha' ham og ALLE vores børn med og nyde det. Eller en god veninde - og indsnuse storbyen og tale mig hæs og spise mig tyk og shoppe mig Ribers-fattig.

Og jeg VED GODT at blåbær og laks er sund mad. Nu HAR JEG FORHELVEDE FATTET DET!!!!! (Og jeg HA'ER laks!!) Og hvad med friskbagte boller med tandsmør? De gør mig øjeblikkeligt lykkelig - hvorfor skriver de ikke om det???

...Nå ja, godt ord igen - jeg køber det jo alligevel engang imellem. Ryger i fælden og en afgrund af eskapisme… Sidder med en kop kaffe (med mælk og SUKKER eller endnu værre SØDEMIDLER - fremstillet af Fanden Ham Selv), lukker alle 'Call of Duty-lyde' ude og lade som om, at jeg er 'en af dem' indtil min kære utjekkede hverdag indhenter mig igen.  Det kan godt være at den ikke er fed, men den er god som den er. (...det sagde han også igår).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar