tirsdag den 8. marts 2016

Glædelig 8. marts...



Aaaarhhh... I troede jeg havde glemt den, ik? Kvindernes Internationale Kampdag. Not a chance. Heller ikke selvom jeg mener, at den sag skal og bør der kæmpes for hver eneste ene fucking dag - og ikke kun den 8. marts! Heldigvis er der allerede sagt så meget godt og klogt af andre skønne kvinder... så kan sænke barren lidt her for mig selv. (Ikke engang mine strømper er røde... de er faktisk mere stribede.) 

Og hvad har denne ikoniske dag så budt på, for mig og min frihedselskende feminist-sjæl...:

Yngelpleje af to sønner med 'mandfluenza'. Og til mine fremtidige svigerdøtre: Jeg har forsøgt ikke at nurse dem alt for hårdt, for ligesom at holde 'ynk' i ave... men noget siger mig at det ligger dybt i deres dna og ikke sådan lige kan pilles ved.

En løbetur, der begyndte med at jeg nærmest faldt over en ældre herre, der var væltet på sin knallert. Der lå han så på ryggen, men sin 'mopede' henover sig. Trine hen og hive knallert op... stille den fra sig... forsøge at hive 'Gammelnok' på benene. Omtrent lige så let som at få Giza pyramiden ned at ligge på den ene side...

Hvis du ikke har forstået budskabet mellem linierne herover - så er temaet - mænd, der hjælpes af kvinde...

Hvad har jeg gjort for mig selv idag...? Kæmpet for mit velvære fysisk og mentalt, holdt kontakt til dem jeg elsker og værdsætter, arbejdet på listen over De 10 vigtigste TV-serier - og sidst men ikke mindst - tilladt mig selv at nørde igennem med to af de ting jeg holder svært meget af: Vinyl og papir. (Tjek lige det pladecover - det er så cool)



P.S. Billedet øverst i indlægget er desværre et par år gammelt - men prøv lige at tjekke noget 'armcandy' jeg havde - næsten blottet for mormor-triceps. Sådan nogle vil jeg ha' igen - og hvis du har tips og tricks til det - så byd endelig ind nu... for jeg er ligesom kommet til at love en af dem, der deltog den legendariske aften - at til maj ser mine arme sådan ud igen... shit shit shit. Hvad jeg ikke behøver at gentage, er udhaleringen (den grimme modsætning til inhalering) af den StarMix jeg senere leverede ude foran Café Viking...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar