onsdag den 20. marts 2013

Hovedet ud af røven...

Mandag aften var jeg til et foredrag med Michelle Hviid... og hvis du ikke ved hjem hun er - så kan du se det her:
http://michellehviid.dk/
 
Michelle er en supersej og sympatisk dame, som når hun får talt sig varm, virkelig kommer ud over rampen med sin energi og sit budskab. Så hvis du trænger til en lille kærlig kindhest, så synes jeg du skal se om du kan nå at fange et af hendes foredrag.
 
MOD var et af de emner der blev berørt. At være modig. Et prædikat som jeg ganske ofte får klistret på mig. Jeg bliver altid glad, ydmyg og taknemmelig når nogen mener det om mig - men når også at tænke, at det er nok fordi folk ikke kender mig...
Og så mandag aften - ja, så fik jeg sørme sat ord på følelsen af Michelle, som sjovt nok beskrev det samme. Det handler slet ikke om mod - det handler om frygten for at gå glip af noget... og I Michelles bog 'Skru op for Livet' står så fint: 'Sårbarhed, mod og handlekraft er de uadskellige tre'

Bum. Så giver det sgu mening at være mig alligevel. Jeg stiller nemlig gerne mig selv HELT ud på kanten (med risiko for styrt) - hvis det betyder at jeg bagefter kan se mig selv i spejlet og sige, at jeg gjorde ALT hvad jeg kunne.     
 
Michelle talte også om 'at tage hovedet ud af røven'... Og hvis man skal filosofere lidt over den frase, så må man sige, at det det er der mange mennesker der ville ha' stor gavn af. Det er en kropsholdning der klæder de færreste - men hvorfor har man det så alligevel? Har prøvet at lave en liste med fordele og ulemper, hvis man er havnet i den position:
 
Fordele:
1) Det er varmt og trygt
2) Man kender udsigten
3) Man kan være der i fred
 
Ulemper:
1) Der er trangt
2) Det stinker
3) Udsigten er røvsyg
4) Der er ensomt
5) Solen skinner ikke
6) Man får ondt i ryggen
7) Svært at rykke fremad
 
Ja, listen taler sit eget tydelige sprog. Tror jeg vil arbejde på at få hovedet ud - det kan være at det tager lidt tid - og jeg skal ha' lidt hjælp - men jeg er faktisk sikker på at det er umagen værd.
 
Se DET var en god aften! (...det sagde hun også igår)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar